забезпечує український бізнес інформацією, аналітикою та технологічними рішеннями для ефективної та безпечної роботи.
Головне за 11.10.2025 по темі: Фінмоніторинг
ЕкспортОпрацьовано: 14361 джерел
Виявлено: 9 публікацій за 11 жовтня
-
Що таке ризик-орієнтований підхід у фінансовому моніторингу політично значущих осіб?
Ризик-орієнтований підхід передбачає, що банки оцінюють ризики, пов’язані з клієнтами, зокрема політично значущими особами, і застосовують посилені заходи контролю залежно від рівня ризику. Це включає перевірку джерел походження статків, погодження великих операцій та постійний моніторинг транзакцій. Джерело
-
Чи можуть банки встановлювати власні ліміти на видачу готівки при примусовому закритті рахунку?
Так, Національний банк України підтвердив, що банки мають право встановлювати власні ліміти на видачу готівки при примусовому закритті рахунку через порушення правил фінансового моніторингу. Ліміт у 30 тис. грн є законним, якщо він прописаний у договорі з клієнтом. Джерело
-
Чи будуть з 1 жовтня 2025 року нові правила контролю банківських переказів?
Ні, Національний банк України спростував чутки про нові правила контролю банківських переказів з 1 жовтня 2025 року. Проєкт постанови, який передбачав зміни, не був ухвалений і перебуває на доопрацюванні, тому наразі правила залишаються без змін. Джерело
-
Які порушення в деклараціях виявило НАЗК за результатами перевірок?
НАЗК виявило недостовірні дані у 57% перевірених декларацій, загальна сума розбіжностей перевищує 461 млн грн. Виявлені порушення включають необґрунтовані активи, незаконне збагачення та незадекларовані криптоактиви, що свідчить про системні проблеми у фінансовому контролі. Джерело
-
Які основні підстави для санкцій проти Петра Порошенка згідно з секретними документами РНБО?
Згідно з оприлюдненими секретними документами РНБО, основними підставами для санкцій є володіння Липецькою кондитерською фабрикою "Рошен" та інші старі звинувачення, які не містять фактів про фінансування військових фондів чи виведення мільярдів. Журналісти називають ці підстави політичними переслідуваннями. Джерело
Кожне з питань — це короткий підсумок змісту публікацій за день. Повний список першоджерел з посиланнями та розширений підсумок за добу доступні у комерційній версії Платформи LIGA360.
Парламентське дослідження та офіційні позиції НБУ щодо фінансового моніторингу: нові підходи до контролю політично значущих осіб і ліміти на готівкові операції при примусовому закритті рахунків
Останні публікації висвітлюють ключові аспекти державного фінансового моніторингу в Україні, зокрема щодо контролю політично значущих осіб (ПЗО) та практичних дій банків у сфері фінансового моніторингу. Парламентське дослідження, оприлюднене Верховною Радою, детально аналізує правове регулювання статусу ПЗО, підкреслюючи необхідність застосування ризик-орієнтованого підходу, посиленого контролю джерел походження статків, а також постійного моніторингу операцій. Порівняння з міжнародними практиками демонструє різноманітність строків і критеріїв моніторингу, що вказує на потребу вдосконалення національного законодавства та процедур для підвищення ефективності контролю. Водночас Національний банк України офіційно підтвердив право банків встановлювати власні ліміти на видачу готівки при примусовому закритті рахунку через порушення правил фінансового моніторингу. Зокрема, ліміт у 30 тисяч гривень, який встановив Райффайзен Банк, є законним, якщо він прописаний у договорі з клієнтом. НБУ також спростував чутки про нові жорсткі правила контролю банківських переказів з 1 жовтня 2025 року, підкресливши, що відповідний проєкт постанови не був ухвалений і наразі перебуває на доопрацюванні. Крім того, Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) повідомило про виявлення значних порушень у деклараціях посадовців, відібраних за ризик-орієнтованим підходом. Загальна сума недостовірних даних перевищує 461 млн грн, що свідчить про системні проблеми у забезпеченні прозорості та ефективності фінансового контролю. Ці факти підкреслюють важливість подальшого розвитку механізмів і процедур фінансового моніторингу, а також координації між державними органами та фінансовими установами для підвищення довіри до системи та запобігання зловживанням.