забезпечує український бізнес інформацією, аналітикою та технологічними рішеннями для ефективної та безпечної роботи.
Головне за 15.10.2025 по темі: Конфлікт інтересів
ЕкспортОпрацьовано: 14366 джерел
Виявлено: 4 публікації за 15 жовтня
-
Що таке потенційний і реальний конфлікт інтересів у державному управлінні?
Потенційний конфлікт інтересів виникає, коли приватні інтереси можуть вплинути на службові рішення, а реальний – коли цей вплив вже відбувається. Закон зобов’язує посадовців повідомляти про такі ситуації і утримуватися від прийняття рішень до їх врегулювання. Джерело
-
Які обмеження існують щодо спільної роботи близьких осіб у державних органах?
Закон забороняє пряме підпорядкування близьких осіб, щоб уникнути конфлікту інтересів. Якщо таке підпорядкування виникає, особи мають усунути його протягом 15 днів, інакше передбачено переведення або звільнення. Джерело
-
Як Україна вдосконалює систему запобігання конфлікту інтересів?
Україна створила комплексну правову базу, впровадила електронну систему декларування активів з відкритим доступом і застосовує ефективні санкції за порушення. ОЕСР відзначає прогрес, але рекомендує додаткові заходи, зокрема щодо уявного конфлікту інтересів. Джерело
-
Які проблеми виникають при виявленні конфлікту інтересів на прикладі справи Сергія Гришка?
Справи, де службове розслідування проводить орган, очолюваний підозрюваною особою, можуть бути не об’єктивними. Це ускладнює виявлення і врегулювання конфлікту інтересів, підкреслюючи потребу в незалежних розслідуваннях. Джерело
-
Що рекомендує ОЕСР для подальшого вдосконалення антикорупційної політики в Україні?
ОЕСР радить закріпити поняття «уявного конфлікту інтересів» і запровадити адміністративну відповідальність за порушення обмежень після звільнення, що допоможе підвищити ефективність антикорупційних заходів. Джерело
Кожне з питань — це короткий підсумок змісту публікацій за день. Повний список першоджерел з посиланнями та розширений підсумок за добу доступні у комерційній версії Платформи LIGA360.
Україна вдосконалює законодавство та практики запобігання і врегулювання потенційного та реального конфлікту інтересів у державному управлінні, посилюючи прозорість і відповідальність
В Україні триває активне вдосконалення механізмів запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, що є ключовим для підвищення прозорості та доброчесності у державному управлінні. Законодавство чітко визначає поняття потенційного і реального конфлікту інтересів, а також встановлює обов’язок посадових осіб повідомляти про особисту зацікавленість і утримуватися від прийняття рішень до врегулювання конфлікту. Важливим є також регулювання спільної роботи близьких осіб, що дозволяє уникнути ситуацій прямого підпорядкування, яке може породжувати конфлікти інтересів. Практичні кейси, як справа голови Броварської райради Сергія Гришка, демонструють виклики у виявленні та розслідуванні конфліктів інтересів, особливо коли службове розслідування проводить орган, очолюваний підозрюваною особою. Це підкреслює необхідність незалежних та прозорих процедур для ефективного запобігання корупції. Звіт ОЕСР підтверджує, що Україна має одну з найпрогресивніших систем декларування активів і застосовує ефективні санкції за порушення у сфері конфлікту інтересів. Водночас експерти рекомендують впровадити поняття «уявного конфлікту інтересів» і посилити відповідальність за порушення після звільнення, що дозволить підвищити довіру до державних інституцій і зміцнити антикорупційну політику.