забезпечує український бізнес інформацією, аналітикою та технологічними рішеннями для ефективної та безпечної роботи.
Головне за 19.10.2025 по темі: Діяльність антикорупційних органів НАБУ, САП, НАЗК, ВАКС
ЕкспортОпрацьовано: 14368 джерел
Виявлено: 2 публікації за 19 жовтня
-
Як змінилося антикорупційне законодавство в Україні під час війни?
Війна призвела до посилення відповідальності за корупційні злочини, зокрема розширення кримінальної відповідальності для юридичних осіб і посилення санкцій за хабарництво та незаконне збагачення. Також деякі превентивні процедури були змінені через безпекові потреби. Джерело
-
Які органи приймають заяви про корупцію в Україні?
Заяви про корупцію можна подавати до НАБУ, НАЗК, САП, Національної поліції, місцевої прокуратури або Державного бюро розслідувань. Кожен орган має свої повноваження у розслідуванні та контролі корупційних правопорушень. Джерело
-
Які види відповідальності передбачені за корупційні правопорушення?
Відповідальність включає кримінальну (штрафи, позбавлення волі), адміністративну (штрафи, заборони), дисциплінарну (кадрові санкції) та цивільно-правову (відшкодування збитків, арешт активів). Вони застосовуються як до фізичних, так і до юридичних осіб. Джерело
-
Чи звільняє воєнний стан від відповідальності за корупцію?
Ні, воєнний стан не звільняє від відповідальності. Навпаки, корупційні дії в цей період вважаються особливо небезпечними, оскільки підривають обороноздатність країни та довіру суспільства. Джерело
-
Які приклади корупційних скандалів є актуальними під час війни?
Одним із резонансних випадків є незаконна мобільна вежа Vodafone у дитячому парку Харкова, пов’язана з конфліктом інтересів чиновника. Цей випадок викликав суспільний резонанс і вимоги до правоохоронних органів втрутитися. Джерело
Кожне з питань — це короткий підсумок змісту публікацій за день. Повний список першоджерел з посиланнями та розширений підсумок за добу доступні у комерційній версії Платформи LIGA360.
Війна в Україні посилила відповідальність за корупційні злочини: нові норми, роль НАБУ, САП, НАЗК та резонансні випадки конфлікту інтересів у сфері безпеки і держзакупівель
Повномасштабне вторгнення Росії в Україну суттєво вплинуло на антикорупційне законодавство та практику його застосування. В умовах воєнного стану зросли ризики корупції, особливо у сфері оборонних закупівель та відновлення інфраструктури, що змусило парламент і уряд ухвалити нові норми для посилення відповідальності за корупційні злочини. Зокрема, розширено механізми кримінальної відповідальності для юридичних осіб, посилено санкції за хабарництво, незаконне збагачення та інші корупційні правопорушення. Водночас деякі зміни викликають занепокоєння щодо незалежності антикорупційних органів, таких як НАБУ, САП і НАЗК. Законодавча база, що регулює відповідальність за корупцію, включає Конституцію України, Закон "Про запобігання корупції", Кримінальний кодекс, Кодекс про адміністративні правопорушення та Кримінальний процесуальний кодекс. Види відповідальності охоплюють кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та цивільно-правову, що застосовуються як до фізичних, так і до юридичних осіб. Важливо, що воєнний стан не звільняє від відповідальності, а навпаки, корупційні дії в цей період вважаються особливо небезпечними, оскільки підривають обороноздатність країни. Для повідомлення про корупцію громадяни можуть звертатися до НАБУ, НАЗК, САП, Національної поліції, місцевої прокуратури або Державного бюро розслідувань. Важливо збирати докази, дотримуватися безпеки викривачів і чітко формулювати заяви. Окрім державних органів, активну роль відіграють громадські організації та ЗМІ, які здійснюють моніторинг і публічні розслідування. Прикладом корупційного скандалу є незаконна мобільна вежа Vodafone у дитячому парку Харкова, пов’язана з конфліктом інтересів чиновника, що викликало суспільний резонанс і вимоги до НАБУ та СБУ втрутитися у справу.